16 september

TJAO JAO!

SKOLDAGEN:

Vårt excpetionellt lilla invånarantal i klassen ökades idag till 20, med hjälp av Josefin Magnusson. Hon hade efter 4 veckor på Ljud och Bildgymnasiet i Skövde tröttnat på allt flum och bestämde sig för att börja en riktig utbildning! SÅ VÄLKOMMEN JOSSAN till NV1B!

Idag tog jag förresten ut min träplugg ur örat på svenskan för det började blöda. Vet inte hur mycket det egentligen hör hemma på klassbloggen, men jag vet att ni alla är ytterst intresserade av vad jag gör på min fritid. HÅ HÅ OM NI BARA VISSTE!

Men nu har jag testat att töja med trä iaf. Som den naturvetare jag är kom jag fram till att trä sväller när det är fuktigt. Alltså, om mitt öra börjar blöda och vara blir trät större och hålet spricker upp mer och mer. KÖTT!!!

Idag var vår naturkunskapslärare Maria tråkigt nog borta, så vi hade ingen naturkunskap och körde matte istället. Matten som skulle varit egentligen i slutet av dagen togs alltså bort, och vi slutade redan 12.45. Gött för alla som bor i Mariestad tänkte jag, medans jag skar mig i handlederna av sorg över att vara tvungen att vänta två timmar på min närmsta buss.

Så såg jag igår när jag tittade i kylskåpet att vi inte hade mycket mjölk. Med hjälp av lite logiskt tänkande kom jag fram till att om vi inte har mjölk - måste det snarast inhandlas- och mamma handlar alltid i mariestad - troligast imorgon tänkte jag - sprang till mamma och frågade om inte hon kunde synkronisera handlandet med när vi slutade så jag kunde få åka hem, OCH JA! DET GICK FÖR SIG! Så idag kom till och med jag hem tidigt.

Så skönt.

M-mm kött.
Förresten har jag skrivit upp i min filofax att det var verbet aller vi hade i franskan?


Kommentarer
Postat av: andrea

bra att vi har människro med koll.

ALLER är det!

2009-09-16 @ 16:34:11
URL: http://andrea1992.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag känner verkligen glädje med dig att du fick sluta tidigare idag! =D Och för att vara en en vegitarian i skolan anv du ordet kött oanständigt mycket,haha ;P

2009-09-16 @ 20:55:09
Postat av: rasmus s

vilken tur för dig, själv var det bara å vänta :(

2009-09-16 @ 21:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0