Panik på en spik

HEJ! nu sitter jag här vid datan, som vanligt, och planerar att börja plugga om en stund. Det är inte mycket som behövs göras denna veckan på den fronten, men ni glömmer väl inte:

  • Att några minuter varje dag jobba på hemuppgifterna i matten till nästa måndag
  • Få in det oregelbundna verbet venir i huvudet, för den övervägande majoriteten i klassen som har franska.
Men hallå det här kan inte vara sant! Någon mer läxa måste vi ha. Nu får onkel freja kolla upp det hela i filofaxen tror jag. MEN SATANS I ATTANS BANANER jag har glömt skiten i skåpet.

Jag tror vi har matteprov nästa vecka också. hm.. Nu blev jag nästan ledsen för att vi har så få läxor.

  • Engelska såklart. det var det jag hade glömt. Vi ska finslipa lite på oregelbundna verb bara.
Och imorgon ska vi spela pingis på idrotten, så glöm inte kläder!

Så. Nu ska jag fixa matten och franskan. Vad är mysigare än att sitta i köket med en kopp te på huvudet, matteboken på golvet, pennan i munnen och hösten utanför fönstret en septemberkväll som denna? Ingenting, IM TELLING YOU!

(andrea, när kommer dagens elev?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0